Direktlänk till inlägg 26 april 2015

IS,

Av Sten Lundgren - 26 april 2015 20:39

Nästa:

Kontroversiella islamkritikern Ayaan Hirsi Ali har skrivit en bok: Reformera islam. Hon säger att Islam som en ser ut idag inte är en fredsreligion. Hon anser att den måste reformeras till att Prioritera detta liv inte livet efter döden, Tillåta kritik av profeten Mohammed och Koranen, sluta mana till heligt krig och bryta sharialagens makt över den sekulära.


Den boken Reformera islam måste jag köpa och läsa, för jag vill veta mer om tankar kring ett modernt islam.


IS för inte bara krig mot oss vanliga som inte är troende muslimer utan också muslimer som inte fullständigt följer Koranens absoluta bokstav. De är inte riktiga muslimer utan hädar profeten Muhammed coh Koranen och därför straffas de med avskyvärda straff av IS.

IS; deras handlingar är så avskyvärda.


Det är ytterligare en anledning för mig att läsa boken.


Nästa: Våren är här blommorna har börjat komma igång på allvar. Temperaturen är lite hit och dit men vad gör det när fåglarna kvittrar i varje träd och buske.


Nästa: Jag har börjat packa lite och har en någorlunda strategi hur flyttningen ska gå till. Det känns lättare nu när jag vet att jag kommer att få en bil innan det är dags att sätta igång på allvar. Har ju faktiskt en och en halv månad på mig att flytta, skönt med gott om tid även om bilen inte kommer förrän efter midsommar. Måste vara ute senast 14 juli.


Nästa: Nu ska jag se Agenda om hon med islamkritiska boken jag skrev om här ovanför.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sten Lundgren - 8 juli 2015 13:50

Och  pysslar lite med lite klassisk musik i högtalarna BAch Verdi mfl. skönt när man går omkring och undrar vart grejerna man behöver finns och vart man ska få plats med allting då jag gått ner från en trea till en tvåa. Men det är i alla fall en tri...

Av Sten Lundgren - 8 juli 2015 13:49

Nu har jag flyttat igen.

Av Sten Lundgren - 31 maj 2015 20:57

Putin stärker sin makt i Ryssland över det folk som varlt  honom för att göra livet bättre för de. Men det bryr sig inte han om. Han och hans anhang binder folkets händer tankar och vilja i mer och mer ett järngrepp. Det liknar det som Sovjet Östtysk...

Av Sten Lundgren - 23 maj 2015 10:48

Idag är det växlande väder här i Sundsvall. Idag är det aktiviteter lite varstans i och runt Sundsvall så man har inte en chans att hinna med. Så det blir Drakinvigningen i centrum Sundsvall sen en cykeltur till Nacksta och en festival där.   Imo...

Av Sten Lundgren - 23 maj 2015 10:38

Så har et gjorts nya försök att komma fram till bra lösningar lite överallt i världen. Tyvärr har diktatorerna ingen lust att dela med sig av sitt utrymme till sina befolkningar varken ekonomiskt eller frihetsmässigt. Tyvärr har en del så kallade dem...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Arbete

Böcker

Gästbok

Infrastruktur

Motion/hälsa

Musik

Politik

Resor

Sport


Ovido - Quiz & Flashcards