Alla inlägg den 21 februari 2015

Av Sten Lundgren - 21 februari 2015 20:08

 

Så här underbart fint är det från Sidsjöbackens topp i Sundsvall på höstkanten.
  

Av Sten Lundgren - 21 februari 2015 19:42

Idag har jag åkt till min släkting i Härnösand, han är  89 år och intressant att prata med, totalklar. Solen sken hela dan och vi fikade blåbärsbakelse, så gott. Vi såg även VMskidorna med Kalla i spåren och hennes kamp mot mållinjen och sitt brons: Grattis. herrarnas lopp såg vi också. Inte lika ärofullt som för damerna men lika spännande. Gratis till alla tävlande , vallare mfl. Och vilken härlig publik. Bild från Falun.

 

Av Sten Lundgren - 21 februari 2015 19:37

#Vm i Falun finns en svenska att ge ett rungande GRATTIS idag. Tack för underhållningen Charlotte Kalla.

Av Sten Lundgren - 21 februari 2015 19:34

#Swedbanks VD lovade för några dagar sen attsvara på frågor om sin oerhört höga lön och förmåner , vilket datum det skulle ske, MEN när den dagen nu kom i fredags vägrar han och Swedbanks ledning att svara på frågor. FYFYFY Vet hut som en känd ploitiker en gång sa i ett konstitutionsutfrågning till den som utfrågades.

Av Sten Lundgren - 21 februari 2015 19:26




#Putins Rysslands ekonomi har degraderats till skräp av internatonella rankingbolag. Skräp är och vad Putins ledarskap och regering är.

Av Sten Lundgren - 21 februari 2015 10:38

Legenden


Av Sten Lundgren - 21 februari 2015 10:16

#Rökare tänk vad nytta er pengar skulle göra om ni istället satsade samma summa eller kanske bara hälften för att hjälpa människor i utsatta situationer världen över. om ni satsar hälften av vad ni betalar för att röka istället för att hjälpa andra DÅ kan ni SPARA den andra halvan för er själva eller era barn och göra en massa kul saker istället eller köpa någon bra sak som ni inte tror ni har råd till annars.

Ett paket cigaretter kostar väl ca femtio 50 kr paketet idag. Ett paket om dagen i ett år blir ju faktiskt 18 250 kr. vilken nytta de pengarna skulle göra i bättre sammanhang. för den summan får man mycket semester om så vill. 18250 blir på 10 år 182 500 kr. som ni idag kastar i fickorna på tobaksbolagen som skiter i er hälsa och ekonomi. De gör allt för att ni ska misslyckas att sluta röka. där har ni en Utmaning: nämligen att besegra tobaksbolagen genom att sluta röka och  därigenom strypa deras tillgång till era pengar. Pengar som ni slitit för genom hårt arbete. 

På köpet slipper ni stinkande kläder irriterade människor i er omgivning som stör sig på tobaksröken: alltså bara bonusar.

De åren jag själv rökte borde jag istället gjort som jag skrev ovan. Efter jag slutade röka har jag gjort så. Känns bara Feelgood nu med tanke på hur jag skulle mått om jag fortfarande skulle slänga bort så mycket pengar på att röka. Då kanske jag haft canser nu men istället har jag en bra mycket bättre hälsa och kunnat göra saker som jag annars inte kunnat göra. Jag har varit rökfri nu i ca tjugo år så mininum har jag behållit 365 000 kr som jag kunnat gjort annat med bland annat: sparande till barn o barnbarn, sparande till mig själv och som sagt en bra  myckdet bättre hälsa.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Arbete

Böcker

Gästbok

Infrastruktur

Motion/hälsa

Musik

Politik

Resor

Sport


Ovido - Quiz & Flashcards